söndag, juni 17, 2012

Gäddfisketävling.

Vi var faktiskt lite besvikna jag och "MÄ" eftersom det inte blev någon Umeå Pike Open 2012. Men så upptäckte "MÄ" att det var en gäddfisketävling i Hörnån. Sagt och gjort, vi gav oss åstad.
Hörnån är en trevlig och lättfiskad å som har riktigt fina fiskesträckor mitt inne i Hörnefors såväl som uppströms där det är mest skogslandskap.

Mitt inne i Hörnefors.

Några km uppströms Hörnefors.


Efter en dags fiskande så samlades vi i Bjännberg byastuga för att kora vinnaren av tävlingen, och det gällde att visa upp den tyngsta gäddan. Under tiden vi väntade på att deltagarna skulle samlas så hittade jag ett hus med visst renoveringsbehov.

Något för den händige.

Så var det till slut dags att kora vinnaren, och det blev........"MÄ"..!!!
Den rackarn vann med en gädda som vägde typ 3kg....GRATTIS!!!

"MÄ" med vinsten, ett årskort i Hörnån!

Molnet på himlen denna dag är det faktum att "MÄ" fick 4 gäddor, varav en var tävlingens största.
Jag fick inte en enda gädda, har bara agerat chaufför, är inte det minsta bitter.
Nä skämt åsido, vi hade en härlig dag!

Inga kommentarer: