måndag, juni 22, 2009

Storljugarn,

nu vet jag hur han ser ut. Tänkte ett tag att ta fram kameran och fota, men det kändes som ett tänkbart övergrepp map personlig integritet.

Efter jobbet så packade jag in fiskeutrustning och "MÄ" för transport till "Älven" och favoritstället. Nu måste ju laxen gå till, alla påstår ju att den kommer under midsommarhelgen.
Då möter vi Storljugarn, han håller just på att packa ihop för att "åka hem".
- I går så fiskade jag vid ??-forsen och där tappade jag tre stoooora laxar, har aldrig sett.......!?!?
Tjaaa, vad säger man? Sant är att det var många fiskare ute som försökte hitta lax, men jag såg ingen som lyckades.

En förbannelse har trängt undan min fiskelycka och frågan är nu vad jag måste offra för att bryta denna förbannelse....kanske saknar jag något vitalt drag eller ett nytt spö kanske eller...oanade möjligheter finns nu helt plötsligt tillgängliga. Något måste hända för "MÄ" lyckades i alla fall landa två harrar och en gädda(småväxta men ändå), och jag.....jag nollade, inte ens en liten en.
För övrigt var kvällen underbar. Det är något speciellt när det nästan är midnatt, ljust som på dagen och fåglarna bara kvittrar.....härligt!
Hittade ett nytt tänkbart fotoprojekt för Hustrun.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det börjar bli som ett mantra nu... "Nästa gång då!...". Du kanske får se till att hitta det avgörande nya draget till i helgen...för då ska vi verkligen INTE gå lottlösa - eller hur?

/R