onsdag, juni 24, 2009

Egenvård,

vid traumatiska upplevelser brukar indelas i olika skeden:

  1. Chock
  2. Känslostormar
  3. Tomhet
  4. Acceptans, anpassning till ett nytt liv

Egenbedömning av min känslomässiga status tyder på att jag nu befinner mig i
- stadie 3;
- ingen lax i år, dom har passerat, lågt vatten...vem bryr sig.

med vissa kvarvarande intryck från
- stadie 2;
- kan väl offra ett av barnen till nån bra gud, jag har ju 3 egna & 2 bonusbarn sååå...?
- jäkla bävrar som finns över allt å skiter i vattnet å skrämmer fisken å...?

Dagens fiskeutflykt resulterade endast i ett par smågäddor. Mycket lågt vattenstånd påverkar säkert, men har laxen redan vandrat förbi ??

Dagens fotoresultat är av ett par renoveringsobjekt.

3 kommentarer:

Christina, Sweden sa...

så länge du håller dig från chock-stadiet så är det väl lugnt... :-)
renoveringsobjekten verkar smälta samman med naturen alltmer

Johnny Storfan sa...

Goddagens i stugvärmen!
Nice sida! Såg att du länkat mig! trevligt trevligt! Jag länkar tillbaka! :D
Ha de bra å skitfiske på dig! ;)

Johnny "storfan"

Ulrica sa...

Hehehe... har man tre kan man ju alltid offra en för bättre fiskelycka:)

Det där kallar jag dessutom renoveringsobjekt!