onsdag, juni 17, 2009

Solsken,

äntligen lite solsken efter ett par dagars nederbörd.

Stuvade in fiskeutrustningen samt "MÄ" för en kvällsfisketur.
Började kvällen med lite gäddfiske i en havsvik och därefter i en liten sjö, "MÄ" lyckades ta upp 2st gäddor i 2-kilos klassen.....men myggen var nog mest aktiva.
Därefter åkte vi till "Älven" för att fresta någon ädlare fisk att hugga.
"MÄ" som är ung och pigg i benen hann ju springa i förväg och ta alla bra fiskeplatser vilket innebär att jag fick nöja mig med det som blev över. Trots tillgången till "alla bra fiskeplatser" lyckades "MÄ" endast ta upp två öringar och en harr, alla modell mindre. Min fångst för kvällen blev en abborre, kanske inte den största jag skådat....men aggressiv.

Nu måste jag erkänna att en viss frustration har smugit sig på mig, utfallet bör vara bättre än så här. Förra säsongen så tog vi i stort sett alltid ett par matfiskar, öring-harr-lax, med oss hem från en fisketur....det går tyngre nu!

Bestående minnet för kvällen kom när vi gick stigen fram mot bilen....det prasslade till i buskarna och helt plötsligt så springer en bäver över stigen, kanske 5-6 meter framför oss. Den var inte intresserad av att stanna och visa upp sig, så mötet var snabbt avklarat. För första gången så fick jag tillfälle att se en bäver på land, och på riktigt nära håll...KUL!

1 kommentar:

Ulrica sa...

Jag ska hålla tummarna för större fiskelycka.