tisdag, juni 30, 2009

Rekognoscera,

var kvällens målsättning.
Både jag och ”MÄ” tycker utfallet till dags dato har varit rätt klent, så nu skulle nya fiskeplatser utforskas.
Vår förhoppning var självklart att hitta platser där ingen annan varit, jag vet….blåögt, naivt, verklighetsfrämmande…..listan går göra lång, men vi är tvättäkta OPTIMISTER !
Vårt forskningsarbete tog oss till”R-ån” och vi fick ett par gäddor. ”MÄ” tog den största som vägde ca 3,5kg.

Bävern var självklart närvarande, hur många bävrar finns det….jag bara undrar, och min tes om att hans skitande i vattnet hämmar fiskens utveckling verkar stämma.

1 kommentar:

Speja sa...

3,5 kg är väl inte fy skam...eller?

Tack för kommentaren hos mig, här förstår jag att stora intresset är fiske vilket jag tycker är ganska trevligt också, bara någon har ihjäl dem snabbt åt mig.

Ha en fin helg och god fiskelycka samt bäverfritt.

Hälsar
Speja